Boli Li? Prvata Balkanska Dogma (2007)

Alternatieve titels: Does It Hurt? | Does It Hurt? The First Balkan Dogma

Macedonië

geregisseerd door Aneta Lesnikovska
met Irena Ristik, Igor Dzambazov en Dejan Lilik

In deze film is de werkelijkheid gebaseerd op fictie en andersom. De regisseuse vertaalt haar eigen leven en dat van haar vrienden naar een fictieve situatie. De meeste van haar vrienden zijn acteurs en filmmakers, die alles doen behalve acteren en filmmaken. Er is geen geld, geen fonds dat filmmaken in een land in transitie als Macedonië mogelijk maakt, dus gaat ze aan de slag volgens de Dogmaregels. Niet alleen om haar vrienden aan werk te helpen, maar ook om haar eigen wens te vervullen: haar eerste lange film maken.