ad

Met onder meer: Skye Bennett, Noah Huntley en Dominique McElligott

Releasedatum: 6 februari 2008

Over Dark Floors

"The Fear is Here."

Een vader van een autistisch meisje maakt zich zorgen om haar gezondheid en besluit haar uit het ziekenhuis te halen. Maar als ze in de lift staan, gaat de lift plotseling stuk en zitten ze, samen met een aantal anderen, vast in de lift. Als ze na een tijdje de deuren open hebben gebroken, ontdekken ze dat er niemand meer in het ziekenhuis aanwezig is en dat overal misvormde lijken liggen. Het duurt vervolgens niet lang voordat de groep kennis maakt met de daders.

image

avatar van Joelleee

Joelleee

Ik vond het verhaal nogal onduidelijk, ik heb de film nu 3 keer gezien en begon hem na de 2e keer te snappen, verder vind ik het een goede thriller, met opzich als je het verhaal snapte, een goed verhaal.

avatar van _Moonwalker

_Moonwalker

@Joelleee:

Ik heb resepect voor je dat je zo een film 3 keer hebt gezien. Ik zou liever een kogel door mijn kop willen, dan zo een film voor de tweede keer uitzitten.

avatar van hendriks

hendriks

rare film soms vreemd soms lekker maar vooral raar

avatar van moonbaby0

moonbaby0

het concept is goed.

Maar die monsters van die Eurovision-winnaars Lordi? NEE

Het verhaal slaat ook op niets.

waarom dat ik dit vind:

Het rode krijtje waar ze altijd naar vraagt,waarom de monsters juist haar moeten hebben,wat maakt haar speciaal? Al die dingen weet je aan het einde nog niet.

Wat ik extreem jammer vind in dit soort films.

2 voor de moeite.

avatar van Dervana

Dervana

Het begon allemaal als een enge horror, de schrikeffecten kwamen uit onverwachtse hoek.

tot het moment dat er van die rare 'monsters' kwamen, dat is zo jammer. Het maakte voor mij de film gelijk tot een flop.

Wel vond ik het verhaallijn goed, en het acteerwerk was ook niet verkeerd.

Zonder die rare monsters zou ik de film een 4 geven, nu dus een 3.

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Met het prima uitgangspunt en de bijbehorende sfeervolle setting had Dark Floors best een erg aangename, spannende horrorfilm kunnen worden. En met een aantal van die aardig vormgegeven monsters had het ook prima heerlijke over-the-top pulp (als een Rawhead Rex of The Deadly Spawn) kunnen worden. Helaas is Dark Floors uiteindelijk geen van beide. geworden.

De bovengenoemde facetten leveren zeker wel wat vermaak op, maar grotendeels is deze Finse horror vrij beroerd. Het acteerwerk is zwaar ondermaats, de personages zijn duf en de film neemt echt veel te lang de tijd om naar bepaalde momenten toe te bouwen. Maar het grootste probleem is dat de film gewoon een grote warboel is. We krijgen een flinke lading monsters, zombies, geesten, dimensies, visioenen en gezeik om rode krijtjes naar ons hoofd geslingerd, maar het lijkt er geen moment op dat de makers zelf enig idee hadden waar ze naar toe wilden. En dat is best jammer, want de film had op bepaalde opzichten best wat potentie.

1,5 sterren.

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

Beter dan verwacht

Mysterieuze aanloop van de film die beklemmend was. Het grote middenstuk was ook wel te doen. Monsters zagen er wel ok uit. De gore viel wel wat tegen (1 smerige scene) maar voor de rest viel er weinig te zien. Het einde haalt de film ook wel omlaag. Dacht dat men wel klaar was met 'het was maar een droom'einde.

Al met al een aardige film waar wel meer uit te halen was en daardoor net geen 3* krijgt.

avatar van RuudC

RuudC

Gek bandje, dat Lordi. Nooit echt potten kunnen breken tot ze middels een anti-statement het Eurovisie Songfestival wonnen. Ze zien er geinig uitgedost uit, maar de muziek is verre van goed. Laat staan bijzonder. Horrorfilms maken, gaat ze ook niet echt goed af. Met Dark Floors wordt namelijk de ene na de andere cliché op het scherm geslingerd. De gedachte is goed. Ik snap ook wel dat de leden van Lordi zichzelf graag als monsters zien, maar de hele film is middelmatig en uiterst vergeetbaar. Ik heb de film drie dagen geleden gezien en kan me geen enkel memorabel moment voor de geest halen. Misschien, maar dan ook echt misschien, leuk voor de fan. Aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat er iemand diehard fan is. Er zijn ongelooflijk veel betere metalbands.

avatar van Menno1987

Menno1987

Als horror film liefhebber heb je op een gegeven moment allemaal wel gezien. Maar deze film vond ik toch nog zeer spannend. Bepaalde momenten waren behoorlijk cliché. Hoewel de totale samenhang van de film zeer goed was. Alleen het verhaal snap ik nog niet helemaal en vond het op bepaalde momenten verwarrend. Zeker wel één van de betere films.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Echt? Niemand? Dit is toch een behóórlijke Silent Hill rip-off en er wordt hier geen woord over gerept. Daar zie je ook wel aan dat er een behoorlijk budget aan heeft moeten hangen, want de setting is van een enorm hoog niveau. Helaas zijn het vooral de belachelijke, clichématige set aan personages die bepalend zijn. De asshole zakenman, het strontvervelende kind, de prekende oude man.

Daarnaast nogal een domper dat ze aan komen kakken met van die slappe CGI-spookjes (lijkt wel een cartoon), want Lordi zelf werkt wél! Eigenlijk verrassend leuk zelfs, deze Dark Floors. Simpel vermaak; als een spookhuis. Beetje kiddy, maar wel spooky in z'n vormgeving.

avatar van Phantasm

Phantasm

Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.