A Perfect Day (2006)

geregisseerd door Peter Levin
met Rob Lowe, Frances Conroy en Meggie Geisland

Voor schrijver Robert Harlan is het als droom die werkelijkheid wordt, wanneer zijn debuutroman de bestseller top 10 in schiet. Hij geniet met volle teugen van alle aandacht. Maar het succes heeft ook een keerzijde: Roberts familieleven valt uit elkaar door alle drukte. Pas als een mysterieuze vreemdeling hem een verhelderende voorspelling doet, beseft Robert wat er echt belangrijk is. Zal het hem lukken om zijn vrouw en dochter weer terug te winnen?

een zoete kerstfilm

avatar van soom
Ik ben, hopelijk zonder overdrijven, best goed in schrijven, ik kan heel goed onder woorden brengen wat ik bedoel, als ik het op papier zet. Schrijven is mijn manier om te luchten, om te vertellen wat ik van iets vind. Verbaal ben ik iets minder goed. Het schrijversgedeelte vind ik dan ook iets zeer interessants. Ik zou zelf ook wel zoiets willen doen, een boek schrijven, maar tot nu toe ontbreekt me ofwel de inspiratie ofwel de passie om echt eens door te zetten. Maar het leeft wel, de gedachte dat ik het zou kunnen. A Perfect Day is best gevoelig, en de toenadering die gezocht wordt, vind ik zeer mooi en blijft me, zoals elke goede scene in welke film dan ook, best bij.

Redelijke Kerstfilm die best gezien mag worden

Ook als je de religieuze onzin (kerst en engel) buiten beschouwing laat, is de film interessant en goed gespeeld.

avatar van 606
Dit is toch geen kerstfilm alleen omdat thema kerst erin voor komt.
Ze draaien het ook op 30 april dus ja.
Verder interessant onderwerp over succes en zijn keer zijde ervan.
Goed geacteerd door de cast.

3 sterren

avatar van Pkunk
Het script is dramatisch, de dialogen onnatuurlijk en de acteurs lijken ook niet te weten wat ze daar mee aanmoeten. Maar het verhaal is best aardig en wordt in een goed tempo verteld.

avatar van boemboem27
hele zoete film met een boodschap.
aangenaam om te zien,goede acteerprestaties.
lekker tussendoorfilmpje

avatar van Moviestar1979
Een standaard film die in sommige opzichten overeenkomsten vertoond met A Christmas Carol (1938).

Zeker de moeite waard om eens samen met de familie te bekijken, maar helaas niet echt origineel in zijn genre.

2,5 *