Quiéreme (2007)

Argentinië / Spanje

geregisseerd door Beda Docampo Feijóo
met Ariadna Gil, Darío Grandinetti en Kira Miró

Pancho, een 50-jarige kok beleeft zijn tweede jeugd in zijn geboortestad Buenos Aires. Hij opent een luxueus restaurant, juist naast het huis van zijn nieuwe verloofde Rita, een jonge vrouw afkomstig uit een rijke familie. Maar zijn gelukzalig leven wordt ondersteboven gegooid wanneer op een dag aan zijn deur het zevenjarige meisje Amparo komt aankloppen dat beweert zijn kleindochter te zijn.

avatar van arno74
Aardige, weinig bekende, film over een man wiens leven op z'n kop wordt gezet door de plotselinge komst van zijn kleindochter. Op zoek naar haar moeder komt hij diverse personages tegen.

Prima film in zijn genre, zonder echt uit te schieten, die het vooral moet hebben van het trekken van emoties. Kijkt uitstekend weg, zeker als je van dit soort films houdt.

Alternatieve filmposter (Filmaffinity.com)