Hideout in the Sun (1960)

Alternatieve titels: Stukje Paradijs | Beauties in the Sun | Hide Out in the Sun

Verenigde Staten / Verenigde Staten
Misdaad / Erotiek

geregisseerd door Doris Wishman en Larry Wolk
met Earl Bauer, Dolores Carlos en Greg Conrad

Duke en zijn broer Steve gaan aan de haal met een grote som geld na een gedurfde bankroof. Ze nemen een meisje mee als gijzelaarster. Ze komen te weten dat ze een nudiste is, en daarom dwingen ze haar met hen naar een nudistenkamp te gaan zodat ze daar kunnen gaan onderduiken. Maar Steve en het meisje worden verliefd op elkaar.

avatar van alexspyforever
De film is kort en het verhaal heel simpel. Eigenlijk diende het verhaal enkel maar als opbouw tot de werkelijke reden voor het bekijken van dit soort film: het bekijken van naakte mensen in een nudistenkamp. Neen de dames zijn geen fotomodellen maar evenmin oude bomma's. De shots tonen aan dat de bezoekers zich er prima naar hun zin hebben. De meeste spelers zijn denk ik dan ook real life nudisten en hoeven niet te acteren. Dat er nooit intieme delen zichtbaar zijn had te maken met de censuur die er destijds was in Amerika. Je ziet dus dat de regie soms inventief moest zijn en aan de acteurs en actrices moest vragen om een bepaalde pose aan te nemen of een handdoek voor de intieme delen te houden als dat in beeld zou dreigen te komen. En als het echt te moeilijk was een zwembroek aantrekken. Aangenaam kijkstukje en allerminst vulgair.