Up Tight! (1968)

geregisseerd door Jules Dassin
met Julian Mayfield, Ruby Dee en Raymond St. Jacques

Up Tight! speelt zich af in de dagen volgend op de moord op Martin Luther King. De film volgt een groep boze zwarte revolutionairen die een overval pleegt op een munitiefabriek, waarbij ze een oude bewaker doden. Een van de gangleden,Tank (Julien Mayfield), was te dronken om deel te kunnen nemen aan de overval en is uit de groep gezet. Uit wraak overweegt Tank de leider van de bende bij de politie aan te geven en zodoende een fikse beloning op te strijken.

"Hailed as one of the films which laid the groundwork for the wealth of 70s blaxploitation flicks.

Up Tight is a bold, tough remake of John Ford's 1935 classic The Informer, swapping the original Irish backdrop for a bleak Cleveland."

bron: Channel 4

avatar van stephan73
Heeft ook nog eens een te gekke soundtrack (Booker T & the MGs)!

avatar van Darbie
Wat een onbegrijpelijke berichten hierboven !!

Voor wie heeft dat zin ?????????????????????