Blood Car (2007)

Komedie / Horror

geregisseerd door Alex Orr
met Anna Chlumsky, Mike Brune en Katie Rowlett

Wanneer brandstofprijzen krankzinnige hoogten bereiken besluit een kleuterschoolleraar op zoek te gaan naar een alternatief. Al gauw komt hij met een auto die rijdt op bloed, mensenbloed.

avatar van Macmanus
Amateurs met een geinig idee.

Zomaar even gedownload deze. Geen idee wat ervan te verwachten. En het bleek helaas niet veel.

Hoewel het camerawerk en sommige kleurtjes nog best aardig waren. Zijn de editor en regisseur amateurs. Waardoor deze film van 75 minuten nogal saai is. De benzine is bijna op en daarom heel duur. Dus zoekt een vegetariër naar een natuur vriendelijke manier om de benzine te vervangen. Maar het blijkt alleen op mensen bloed te rijden. Waardoor die dus al snel genoodzaakt is om heel wat mensen in zijn achterbak te gooien. Op zich is dit nog best grappig. Ware het niet dat elke acteur te slecht voor woorden is. Ze wachten allemaal heel netjes tot de ander zijn zin afmaakt (plus nog wat bedenk tijd voor de tekst) en kijken bij elke actie hetzelfde. Daarbij komt dat de editor knipt als een oma en de film dus ontzettend traag is.

Kan denk ik nog best leerzaam zijn als je een filmmaker wilt worden. Je ziet heel goed waarom de film zelden werkt en wat je niet moet doen!

1.5 ster voor de kleurtjes en het idee. Had best wel wat meer ingezetten best jammer eigenlijk.

avatar van fritsy
Tijdverspilling. 0.5*

avatar van henkula
ik heb amateuristische films gezien met een verhaal dat niet overkomt, maar hier zat een duidelijke boodschap. Bloed voor olie.

avatar van mckiller
ik vond hem wel lol

avatar van salland 1971
nee deze lijkt me ook niets

avatar van Glorre
best grappig

avatar van jippie2010
Jammer dat niet meer mensen hun stem uitleggen.
Dit was zeker een B-film, op sommige momenten tegen het amateuristische aan.
Maar het onderwerp is zo bizar dat de film toch interessant blijft.
Het acteerniveau is ook niet echt goed te noemen,
hoewel Anna Chlumsky toch redelijk overeind blijft.

Redelijk *2,5

avatar van mrklm
Idealistische, veganistische onderwijzer besteedt al zijn vrije tijd aan het ontwerpen van een 'schone' auto als antwoord op de naderende oliecrisis. Bij toeval ontdekt hij dat de motor uitstekend loop op bloed! Onder toeziend oog van geheime agenten, die hem al een tijd in de gaten houden, gaat - hij aanvankelijk volledig tegen zijn zin - op jacht naar bloed.
Het verhaal had zo uit de koker van de Troma-studio's kunnen komen, maar regisseur Alex Orr slaat de plank volledig mis. De film is knullig gefilmd, slecht gemonteerd en gaat uit van het credo dat als je overal maar klassieke muziek onder zet [uiteraard uit budget-overwegingen] je de schijn van enige kunstzinnigheid kunt wekken. Helaas is het niet voldoende om te verwijzen naar Kubrickfilms [A Clockwork Orange in het bijzonder] om een fatsoenlijke film te maken. Ultra-lowbudget en helaas is dat aan alles - inclusief het acteerwerk - te merken en vraag ik me af waarom ik hier überhaupt aan ben begonnen?!