Bis zum Ellenbogen (2007)

Duitsland

geregisseerd door Justus von Dohnányi
met Stefan Kurt, Jan Josef Liefers en Justus von Dohnanyi

Achim en Willi, twee uiteenlopende karakters, kruisen elkaars pad in de Zwitserse Alpen tijdens een zwaar ongeval. Alvorens de twee kemphanen elkaar in de haren vliegen, weet een derde persoon dit te voorkomen. Deze derde persoon is Sven, een pacifistische bankier die hen uitnodigt uit te rusten en hun wonden te verzorgen in zijn vakantiehuisje. Het lukt hem de twee vijanden tot elkaar te brengen tijdens een aantal dagen vol wijn en kaas. Tijdens deze dagen vertelt Sven zijn levensverhaal en biecht hij op dat hij veel geld verduisterd heeft en zijn leven voor altijd wil doorbrengen op het waddeneiland Sylt bij de Deense grens. Als tijdens een dom huisongelukje Sven om het leven komt, besluiten Achim en Willi het lichaam te brengen naar Sylt, kriskras door Duitsland. Maar dat gaat niet zo gemakkelijk als ze gedacht hadden.

avatar van Darbie
Films die gemaakt worden met doel grappig te wezen, zijn over het algemeen erg flauw, kinderachtig, slecht en vooral stereotypisch (= dus niets nieuws onder de zon).

Deze Duitse "zwartkomische road-movie" is daar geen uitzondering op.