Nana 2 (2006)

Japan
Drama / Romantiek

geregisseerd door Kentarô Ôtani
met Mika Nakashima, Yui Ichikawa en Kanata Hongô

In dit vervolg op Nana is Hachi zwanger, alleen is het kind niet van haar vriend Nobu, maar van Trapnests bassist Takumi. De relatie tussen beide Nana's verslechtert en dreigt uit elkaar te vallen.

avatar van Bacon
Een zeer matig vervolg van het eerste deel.

Het feit dat Aoi Miyazaki nu geen Hachi meer speelde deed er nog niet eens zoveel aan toe. Het hele sfeertje uit deel 1 miste gewoon in dit tweede deel.

Met 1,5* geef ik deze film het voordeel van de twijfel, want het had net zo goed 1,0* kunnen zijn.

Matige sequel met nagenoeg dezelfde personages maar een paar nieuwe gezichten. Grootste probleem is het script dat als los zand aan elkaar hangt. Ook het acteerwerk laat nogal te wensen over. Teleurstellend.