Angels in the Dust (2007)

Zuid-Afrika
Documentaire

geregisseerd door Louise Hogarth
met Marion Cloete en Con Cloete

'Angels in the Dust' gaat over Marion Cloete, een moedige vrouw die haar wereldse leven ingeruild heeft voor een spiritueel leven. Ze helpt de Zuid-Afrikaanse slachtoffers van de hiv/aids-epidemie.

avatar van Hannibal
Heel veel respect heb ik voor de familie Cloete, die hun complete luxe leventje hebben opgegeven om weesjes met AIDS een paar menswaardige jaren te geven. De film begon prachtig met een stukje over baby-olifanten, ook weesjes omdat hun ouders zijn doodgeschoten door stropers. Verder weinig interessante beelden, geen mooie Afrikaanse natuur, ook teleurstellend weinig muziek aanwezig, maar toch maakte de film indruk door de harde confronterende werkelijkheid waar zuiderlijk Afrika op dit moment mee kampt. De opstelling van Marion Cloete en haar man was bewonderenswaardig en een gevoel van jaloezie kwam bij me naar boven omdat ik ook al jaren met de gedachte rondloop om ooit zoiets te gaan doen, maar ik weet nog steeds niet of ik het aan zou kunnen. Tot die tijd geven dit soort docu's een goed beeld wat me te wachten staat mocht ik ooit de stap durven maken.