Le Petit Poucet (1972)

Frankrijk
Fantasy

geregisseerd door Michel Boisrond
met Marie Laforêt, Jean-Pierre Marielle en Jean-Luc Bideau

In het bos, in de omgeving van een prachtig kasteel, wonen een houthakker, zijn vrouw en hun zeven jongens. Elke dag levert de arme houthakker zijn takken aan het kasteel om aldus iets in ruil te krijgen om zijn eigen familie te voeden. De Koningin en de Koning hebben maar één bekommernis: hun mooie dochter Prinses Rosemonde. Elke dag, bieden zij haar speelgoed aan dat mooier is dan het vorige. Op een dag verliest zij ten gevolge van een rukwind een zeldzame blauwe speelgoedvlinder en de koning beveelt zijn wachter deze in het bos te gaan zoeken. Op hetzelfde moment vindt Klein Duimpje tussen de bomen het speelgoed terug. Hij besluit het zelf terug te brengen naar de kleine Prinses.