Parlez-moi d'Amour (2005)

Frankrijk / Zwitserland
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Lorenzo Gabriele
met Marie-Christine Barrault, Jean-Luc Bideau en Julie Judd

De zestigjarige fotografe Elisa woont alleen sinds haar man overleden is. Van de liefde wil ze niets meer weten, maar om de eenzaamheid tegen te gaan besluit ze na tien jaar een kamer te verhuren. Ze plaatst een advertentie, waar onder andere de vijfentwintigjarige Clementine op reageert. Het klikt meteen, zeker wanneer ook Clementine vertelt dat ze de liefde de rug toegekeerd heeft. Wanneer de wat klunzige Julien en de charmante Antoine hun leven betreden, blijkt toch dat de liefde sterker is dan ze aanvankelijk dachten.