Rojo Intenso (2006)

Chili / Spanje
Thriller

geregisseerd door Javier Elorrieta
met Javier Martín, Fabián Mazzei en María Elena Swett

Javier is een jonge Spanjaard, die met zijn Chileense vrouw en zoon Juan een reis maakt langs de kust van Valencia. Zij zijn een jong modern paar en hebben een 6-jarige zoon. Zij profiteren van de reis om de ouders van Javier in Oliva te bezoeken. De echtgenote Laura lijdt aan claustrofobie. Voor haar is het haar eerste reis op het Europese continent. Voor wat meer comfort en met de wens om een bepaalde onafhankelijkheid te handhaven, heeft het paar beslist de dagen in Oliva door te brengen op een camping dichtbij het huis van de ouders van Javier. Daar ontmoeten zij Ignace, ogenschijnlijk een brave man, die op het eerste zicht een charmante en gezellige buur lijkt te zijn. Maar Ignace is een gefrustreerde musicus en na enkele dagen komt zijn ware aard boven. En dat wordt voor Laura het begin van een nachtmerrie, die niet eindigt. Zelfs niet wanneer het echtpaar naar Chili terugkeert.

sax
Onlogische film. Duidelijk om commerciele redenen gemaakt.
Je ergert je voortdurend aan niet logische reacties.
Stem 1 *