In Search of Gandhi (2007)

1 stem

India
Documentaire

geregisseerd door Lalit Vachani

Is iedereen in India wel gelukkig met het democratisch systeem? De laatste twee decennia kende India een financiële groei, dat een grotere middenklasse creëerde in het kastensysteem van het land. Toch kent India met haar 1.1 miljard inwoners nog steeds extreme armoede. Is het democratisch systeem alleen een werkzaam systeem voor de hogere en middenklassen, of profiteert de onderlaag van de bevolking ook hiervan? Deze documentaire tracht deze vragen te beantwoorden door in de voetsporen te treden van Gandhi tijdens zijn Dandi Salt March. Is zijn ideologie omtrent gelijkheid en democratie nog aanwezig in de dorpen die liggen op de route?