33 Yaoum (2007)

Alternatieve titel: 33 Days

Libanon
Documentaire

geregisseerd door Mai Masri

In de oorlog tussen Israël en Libanon in 2006 kwamen zo'n 1.350 mensen om het leven, onder hen ongeveer 1.200 Libanezen, veelal burgers. De Palestijnse documentairemaker Mai Masri volgde voor haar documentaire 33 Days vier mensen die temidden van het strijdgewoel in Libanon proberen te overleven: de directeur van een theater in Beiroet dat onderdak biedt aan kinderen uit het zuiden van Libanon die op de vlucht zijn geslagen voor de bombardementen, een hulpverlener die de noodhulp coördineert, een journalist die voor een ondergronds tv-station werkt en een moeder die moet zorgen voor haar pasgeboren baby.