Atrás das Nuvens (2007)

Alternatieve titels: Behind the Clouds | De Magische Auto

Portugal

geregisseerd door Jorge Queiroga
met Nicolau Breyner, Ruben Silva en Sofia Grilo

Op een avond, net voordat hij naar bed gaat, bekijkt de 9-jarige Paulo oude familefoto's. Er gebeurt iets vreemds, op één van de foto's knipoogt zijn grootvader naar hem. Paulo heeft nooit zijn grootvader ontmoet aangezien zijn moeder het contact met hem heeft verbroken na de dood van zijn vader, die door een tragisch ongeval op de avond van Paulo's geboorte om het leven kwam. Paulo besluit zijn grootvader op te zoeken tijdens de zomervakantie. Zijn moeder denkt dat hij op zomerkamp is en grootvader denkt dat het mag van Paulo's moeder. De oude man blijkt echter een vreemde hobby te hebben. Urenlang brengt hij de tijd door in een oude Citroën DS die op het erf staat. Paulo komt er al snel achter dat de auto magische krachten heeft. De auto kan boven de wolken vliegen, maar ook terug in de tijd reizen, zodat Paulo er achter komt wat er nu eigenlijk gebeurde op de avond van zijn geboorte.