Radiopiratene (2007)

Noorwegen
Familie / Komedie

geregisseerd door Stig Svendsen
met Anders Hermann Clausen, Helene Gystad en Henrik Gievær

Na de breuk tussen zijn ouders, vertrekt Karl Jonathan samen met zijn vader naar diens geboortedorp Skjellerute. Bij aankomst merken ze al snel dat het niet helemaal pluis is. Skjellerute is getransformeerd in een strenge samenleving waar kinderen niet zichzelf kunnen zijn. Karl Jonathan sluit al snel vriendschap met het meisje Sisseline en samen besluiten ze in opstand te komen tegen dit 'modeldorp'. Dit doen ze met de hulp van een piratenzender die ze nieuw leven inblazen. De piratenzender werkt inderdaad als een storende zender in het perfecte Skjellerute, en de bewoners slaan de handen ineen om de piratenzender voorgoed de mond te snoeren.