Clockwork Mice (1995)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Vadim Jean
met Ian Hart, Catherine Russell en Rúaidhrí Conroy

Een leraar op een school voor 'moeilijk' opvoedbare kinderen wordt in het begin niet echt geaccepteerd door de kinderen. Later zal dit veranderen en krijgt hij een speciale band met één van de leerlingen door hun gezamenlijke hobby: rennen. Daarnaast valt ook een lerares op de school voor hem.

Mooie film paar keer op tv gezien.
Het jongetje dat de hoofdrol speelt heeft iets, wat in de film ook gezegd word.
De nieuwe leraar begrijpt hem en laat hem rennen. De school word actief.
Mooi gefilmd, en het Engelse taaltje is wel tof.

Ik zag deze film eind jaren 90 op de BBC en vond het een goed geacteerde film, met een mooi verhaal hoe een leraar door kan dringen tot zijn leerlingen.

Ian Hart speelt een mooie rol als (beginnende) leraar en Riuadhi Conroy speel zeer overtuigend de moeilijk toegankelijke leerling.

De film is op DVD uit, en een aanrader om te zien voor diegene die hem niet kennen en engelse cinema een warm hart toedragen.