Adult Life Skills (2016)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Rachel Tunnard
met Jodie Whittaker, Lorraine Ashbourne en Brett Goldstein

Anna zit vast: ze nadert de 30 en leeft als een kluizenaar in een schuurtje bij haar moeder in de tuin. Ze vult haar dagen met het maken van video's waarbij ze haar duimen gebruikt als acteurs - duimen die steggelen over allerlei onzinnigheden. Een week voor haar verjaardag stelt Anna's moeder haar voor een ultimatum: ze moet uit het schuurtje verhuizen, een kapsel nemen dat haar geslacht niet ten twijfel doet trekken en moet stoppen zich te kleden als een dakloze tiener. Vanzelfsprekend moet Anna hier niets van hebben. Maar wanneer een oude schoolvriend op bezoek komt, is haar zelf opgelegde isolement niet te behouden. Voor ze het weet, zit ze opgescheept met een getroebleerd 8-jarig jongetje dat geobsedeerd is door westerns en een makelaar wiens gebrek aan sociale vaardigheden zijn pogingen Anna te verleiden beletten.

avatar van Gizzmann
Deze film lijkt zelfs mij te quirky. Of vooral een matte irritante vorm van quirky. Misschien zelfs anti-quirky? Het moraal dat je juist niet quirky moet zijn via quirky humor?