Student Exchange (1987)

Familie / Komedie

geregisseerd door Mollie Miller
met Todd Field, Viveka Davis en Gavin MacLeod

Carole en Neil zijn intelligente tieners, maar niet erg populair op hun school. Als twee Europese uitwisselingsstudenten door een misverstand niet komen opdagen, vat Carole het plan op om zich samen met Neil een semester lang voor te doen als de goedgeklede Italiaan Adriano en de zwoele Française Simone.

avatar van otherfool
Jaja, met de regisseur van In The Bedroom en Little Children! Verder spelen ook Heather Graham en Maura Tierney rolletjes in deze TV film die ik ooit lang geleden eens zag. Ik kan me nog wel herinneren dat de nerderige Carole als een Frans meisje iedereen aan haar voeten kreeg met een simpel 'bonjour'. Lijkt me heerlijk deze film nog eens te zien, dus kom op Veronica/SBS/RTL!

3,5* dan maar.

avatar van Lord Flashheart
Sympathieke highschool komedie.

Twee impopulaire tieners besluiten zich voor te doen als uitwisselingsstudent, om zo als een Française en een Italiaan wél populair te worden. De eerste helft van de film is het grappigst: als ze beide een make-over krijgen en van nerds in een aantrekkelijke jong stel veranderen. Met een simpel accentje en wat parate kennis over Europa weten ze iedereen gemakkelijk om de tuin te leiden (want slim zijn ze wel). In de tweede helft van de film krijgen ze het steeds lastiger om de schijn op te houden; bovendien doorzien een aantal mensen hun bedrog. De grap is tegen deze tijd wat uitgewerkt. Gelukkig maar dat de film niet al te lang duurt. Ook met bijrollen van O.J. Simpson en de dochter van Frank Zappa.

3***