Darfur Now (2007)

Documentaire

geregisseerd door Ted Braun
met Don Cheadle, Hillary Rodham Clinton en John McCain

In deze documentaire worden de misstanden getoond die nog steeds in Darfur aan de orde zijn. De strijd van zes verschillende individuen in deze kwestie worden belicht. In meer of mindere mate boeken ze progressie om hun gezamenlijke doel te bereiken: vrede in Darfur.

avatar van james_cameron
Niet zozeer een documentaire over de misstanden in Darfur maar over een zestal mensen die hulp proberen te bieden, ieder op hun manier. Onder hen is akteur Don Cheadle (tevens producent van deze film), die samen met bevriend akteur George Clooney probeert de situatie in Darfur onder de aandacht van de wereld te brengen. Het is allemaal goedbedoeld, maar de betrokken mensen en hun verhaallijnen zijn amper boeiend en enige focus is ver te zoeken. Dit onderwerp verdient een veel betere aanpak.