Why I Wore Lipstick to My Mastectomy (2006)

Alternatieve titel: Why I Wore Lipstick

Drama / Komedie

geregisseerd door Peter Werner
met Sarah Chalke, Jay Harrington en Lally Cadeau

De pasgetrouwde journaliste Geralyn wint de job van haar dromen en ontdekt even later dat ze kanker heeft. De 27-jarige Geralyn is vastberaden de strijd aan te gaan met veel moed en humor, en niet te vergeten haar felrode lippenstift, die symbool staat voor haar positieve houding. De film is gebaseerd op het boek van Geralyn Lucas 'Why I Wore Lipstick to My Mastectomy'.

Televisiefilm met een waargebeurd verhaal over een vrouw, die haar ervaringen met borstkanker en borstamputaties gebruikt om andere vrouwen voor te lichten op dit gebied. Lijkt mij ontzettend belangrijk. Als film daarom eerder interessant en informatief dan goed.