Le Secret de Soeur Angèle (1956)

Alternatieve titels: Het Geheim van Zuster Angela | Il Segreto di Suor Angela | Secret of Sister Angela

Frankrijk / Italië

geregisseerd door Léo Joannon
met Raf Vallone, Sophie Desmarets en Aimé Clariond

Net voordat ze haar definitieve geloften aflegt is zuster Angèle getuige van een moord. De dader slaat op de vlucht. Korte tijd nadien is ze in Marseille om een missie te vervullen en ze ontmoet de man opnieuw. Hij herkent haar niet. Wanneer hij haar alles vertelt stelt zij vast dat hij in een impulsief moment gerevolteerd heeft tegen het onrecht dat hem was aangedaan. Ze besluit hem te helpen. Maar de man wordt verliefd op haar.