The Halfmoon Files (2007)

1 stem

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Philip Scheffner

11 December 1916, Wünsdorf, Duitsland. De Indische krijgsvangene Mall Singh spreekt een hoopvolle boodschap in in een grammofoontrechter. Negentig jaar later is zijn stem nog steeds te horen op vinyl, tezamen met honderden andere stemmen van krijgsgevangenen van de Eerste Wereldoorlog. Resultaat van een bizar experiment in krijgsgevangenenkamp "Halbmond". Het leger, de wetenschap en de entertainment-industrie hadden de handen in elkaar geslagen om de verschillen tussen rassen door middel van stemgeluid in kaart te brengen. Door middel van deze stemmen op vinyl wordt dit experiment geanalyseerd in deze documentaire.