Breakout (2007)

Zwitserland
Drama / Muziek

geregisseerd door Mike Eschmann
met Nils Althaus, Stress en Roeland Wiesnekker

Nia (Nils Althaus) is weliswaar een stoere jongen, maar met een diploma op een uiterst laag niveau heeft hij bepaald niet de beste kansen op een zonnige toekomst. Deze knul uit een kindertehuis traint daarom zijn lichaam met breakdance, bevredigt zichzelf regelmatig bij gebrek aan beter, en beschouwt zijn vriendenclub als zijn surrogaat familie. Met zijn kameraden - allemaal de klep van hun pet naar voren en in het beste geval met het merk er nog op - komt hij de dag door met jatten, helen, en blowen. 's Avonds neemt hij drugs in de club en als het meezit, dan lukt het hem om op het discotoilet tegelijkertijd met zijn beste vriend Pulpo (Bardo Eicher) in het toilet ernaast - zijn heroïnekick te krijgen. Helaas voor hen hebben ze een keer de verkeerde meid ontmoet.

Aardige film.. Geen hoogvlieg maar verveelt ook geen moment.
Op zijn tijd een lekker opzwepend muziekje wat de film ten goede komt.

Het is geen hoogvlieger maar is me alles meegevallen.