Cristina Guzmán (1968)

Spanje
Drama / Komedie

geregisseerd door Luis César Amadori
met Rocío Dúrcal, Arturo Fernández en Juan Luis Galiardo

Cristina Guzmán is een jonge lerares talen. Ze lijkt heel erg op Mara, de echtgenote van Javier Rivás - een man die tot een zeer rijke familie behoort en aan een ongeneeslijke geestesziekte lijdt wat hem in bed houdt. De vrouw van Javier laat hem in de steek. Alfonso, de broer van de patiënt, overtuigt Cristina om het lijden van Javier emotioneel te verzachten door de rol van Mara over te nemen. Haar aanwezigheid zorgt inderdaad voor een verbetering van zijn gezondheidstoestand. Maar wanneer Mara dit te weten komt, besluit ze terug te keren.

avatar van david bohm
Goed is anders maar kijkbaar en onderhoudend is deze film wel. Rocío Dúrcal was in 1968 ook een aantrekkelijke vrouw, dat scheelt ook.