Il Baco da Seta (1974)

Italië
Mystery / Thriller

geregisseerd door Mario Sequi
met Nadja Tiller, George Hilton en Riccardo Garrone

Esmeralda is een temperamentvolle vrouw. Ze heeft een voorkeur voor jongere mannen en pikt er regelmatig één op in de lokale nachtclubs. Maar ze vermoedt dat haar meest recente verovering, de student en gigolo Costas Mikeilis, haar kostbare juwelen heeft gestolen. Hij is spoorloos. Of is het iemand anders die hem als zondebok heeft gebruikt? In zijn verblijfplaats ontdekt ze dat er met een revolver geschoten werd. Stilaan begint ze ook andere kennissen uit haar omgeving te verdenken: haar zuster, haar advocaat, haar secretaresse en een ex-minnaar.

avatar van Mac Hammer Fan
Een eerder traag op gang komende giallo, die misschien toch nog de liefhebbers van Italiaanse thrillers uit de late jaren zestig kan bekoren?