Guca! (2006)

Alternatieve titels: Gucha | Distant Trumpet | Гуча!

1 stem

Servië en Montenegro / Bulgarije / Oostenrijk / Duitsland
Komedie / Muziek

geregisseerd door Dušan Milić
met Mira Djurdjevic, Marko Jeremic en Aleksandra Manasijevic

De jaarlijkse wereldkampioenschappen voor brass-bands in de kleine Servische stad Gucha zijn het hoogtepunt van het jaar voor de gehele regio. De sfeer op het kampioenschap wordt gespannen wanneer Juliana, de 16-jarige dochter van de beste Servische trompettist Satchmo verliefd wordt op Romeo, een jonge trompettist van een rivaliserend Roma orkest, Sandokan's Tigers. Vanwege deze verboden liefde moet Romeo het onmogelijke doen: hij moet beter spelen dan Juliana's vader.

zondag 23 september 2007 15:45 uur op Film by the Seas festival

avatar van Darbie
Kinderachtige en flauwe vertoning.

Geen enkel bestaand cliché over de Balkan werd in deze film geschuwd en dat werkte op mij als kijker bijzonder demotiverend.