• 8.346.817 stemmen

Met onder meer: Rebecca De Mornay, Don Johnson en Stephen Lang

Releasedatum: 19 augustus 1993

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot Guilty as Sin

"She's finally met her match. He's handsome, wealthy, seductive. A Real Lady Killer!"

Een man die ervan verdacht wordt zijn vrouw te hebben vermoord, komt bij een vrouwelijke advocaat die graag carriere wil maken. De man is een echte rokkenjager, en zegt dat hij de moord pleegde vanwege een grote som geld. Dan doet hij het voorkomen alsof hij en de advocate een affaire hebben, en krijgt zij twijfels over het verdedigen van de man. Hij vertelt haar dingen die ze echter niet kan doorvertellen vanwege de advocaat/cliënt-relatie. Dan begint zij haar eigen onderzoek, wat haar en haar vriendenkring in gevaar kan brengen...

imageimageimageimage

Lt. Martinez

Lab Technician

avatar van FisherKing

FisherKing

Aardige film met een gemene Johnson

avatar van Armin

Armin

Johnson leeft zich uit. ***

avatar van donnie B.

donnie B.

wederom een goeie met Don..

avatar van tevelenco

tevelenco

Erg amusante thriller die me van begin tot eind geboeid heeft.

Met een goed verhaal wat langzaam op gang komt maar naarmate de film vordert steeds spannender wordt.

En erg overtuigende akteerprestaties van beide hoofdrolspelers ,die erg aan elkaar gewaagd zijn.

Waarbij vooral Don Johnson indruk maakte met zijn rol van "MEGA HUFTER".

Het einde van de film was wel wat "over the top" maar voor de rest heb ik me prima vermaakt.

avatar van HeatWave

HeatWave

Was Don Johnson vroeger al een enorme gladjakker ( Miami vice ), hij kan er dus nog steeds wat van. Vandaar dat deze rol hem mischien ook wel zo goed past. Samen met de charmante Rebecca de Mornay die ook uitstekend speelt vormen ze een leuk duo die een kat- en muisspel spelen. Het plot is goed uitgewerkt en ik vind dat daardoor de film juist die extra beklemmende sfeer krijgt zoals het hoort in dit soort films.

Met andere woorden ik vind 'Guilty as sin' wel geslaagd.

avatar van otherfool

otherfool

Dat deze hoes het gehaald heeft...

avatar van Kelly_90

Kelly_90

Gisteren gezien.

Vond het een goede film!

Goed geacteerd en best wel spannend.

Dit heetten nou thrillers.

avatar van StevenMighty

StevenMighty

Een degelijke tv thriller.

Goed geacteerd zoals je altijd kan verwachten van hoofdrolspelers Don Johnson en Rebecca De Mornay. Een boeiend verhaal en spannende momenten.

Af en toe wat lange rechtbank scenes, iets wat ik altijd een beetje saai vind, maar bij deze film horen ze nu eenmaal.

In elk geval een aanrader deze meeslepende thriller.

4 sterren

avatar van jordybeukeboom

jordybeukeboom

Film heeft wat haken en ogen, maar zeker spannend en boeiend. Overtuigend acteerwerk van Johnson en De Mornay. Fraaie psychologische oorlogsvoering.

gauke

Een televisiefilmachtig rechtbankdrama, dat minder erotisch was dan waarschijnlijk de bedoeling was, met een kat en muisspel waar mensen en omstandigheden werden beïnvloed en bewerkt. Een aantal scènes waren best grappig. Wat het spel betreft voelde zo op het oog Don Johnson zich meer thuis in deze film dan Rebecca De Mornay.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Een film die meer drama is dan thriller. Oogt meer als een rechtbank drama maar bevat toch een aantal momenten van spanning. Het verhaal is goed, maar de uitwerking is zo nu en dan best saai met bijvoorbeeld de regelmatige momenten in de rechtszaal. Don johnson is degene die qua acteerwerk eruit springt en zijn rol dan ook prima neerzet. Ook Rebecca De Mornay speelt naar behoren maar moet het afleggen tegen haar tegenspeler.

scorsese

Goeie film waarin een advocate tegen haar zin in een man verdedigd die beschuldigd wordt van moord op zijn vrouw. Wellicht niet bepaald geloofwaardige personages, maar wel vermakelijk. Vooral de ongebruikelijke advocaat-client relatie die ontstaat en waar leuk mee gespeeld wordt (verder een pluspunt aangezien ze ditmaal geen relatie krijgen met elkaar). Rebecca De Mornay en Don Johnson zijn goed gecast en ook het einde is prima.