• 8.666.333 stemmen

Alternatieve titels: Island Fishermen / IJslandse Visser

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Pierre Schoendoerffer

Met onder meer: Juliette Mayniel, Charles Vanel en Jean-Claude Pascal

IMDb beoordeling: 5,8 (64)

Oorspronkelijke taal: Frans

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Pêcheur d'Islande

Yan, een jonge zeeman, wil met een bepaalde vissersboot naar IJsland varen. Maar het schip heeft een slechte reputatie. Vele mannen zijn er gestorven. Yan slaagt erin aanvaard te worden aan boord en vertrekt voor het visserijseizoen. Maar de zee ontketent eens te meer al haar geweld tegen de boot.

avatar van david bohm

david bohm

Niet geweldig deze film, wat oubollig en voorspelbaar. Weinig beelden op het water hélaas. Wel een soort van romance en een twistje op het einde.

Overigens klopt de synopsis volgens mij niet er is nergens sprake van naar IJsland varen, die boot die heet zo als de titel.

Opvallend goede beeldkwaliteit, zeker in vergelijking met andere Franse netflix.

avatar van blurp194

blurp194

De visch wordt duur betaald.

Dit is de vierde verfilming van het boek van Pierre Loti - in meerdere opzichten vergelijkbaar met onze versie, Op Hoop van Zegen. Niet precies hetzelfde verhaal, niet dezelfde maatschappijkritiek, maar wel met een lekke boot en de zee en een flauw romantisch verhaaltje.

Misschien niet echt de moeite waard verder, want heel bijzonder kan ik dit niet vinden. Van deze zelfde regisseur, Pierre Schoendoerffer, zag ik vorige week een aantal zeer indrukwekkende films, maar daar hoort deze niet echt bij. Een paar mooie beelden, daar blijft het wel zo’n beetje bij.