L'Ordinateur des Pompes Funèbres (1976)

Alternatieve titels: Caccia al Montone | The Probability Factor | The Undertaker Parlor Computer

Frankrijk / Italië

geregisseerd door Gérard Pirès
met Jean-Louis Trintignant, Lea Massari en Mireille Darc

Omdat zij zijn leven verpest en omdat zij hem sinds jaren tiranniseert, besluit Fred om zich van zijn echtgenote Gloria te ontdoen. Fred is verantwoordelijk voor de statistische sector in een grote verzekeringsmaatschappij en kan in zijn vrije tijd alle details van zijn echtelijk leven aan de computers doorgeven, die door de machines verwerkt worden en hem de mogelijke ongevallen opgeven waarvan Gloria het slachtoffer zou kunnen worden.

avatar van Mac Hammer Fan
Een zwartgallige komedie naar een scenario gebaseerd op de roman van Walter Kempley.