Ils Sont Fous Ces Sorciers (1978)

Alternatieve titel: These Sorcerers Are Mad

Frankrijk
Komedie / Fantasy

geregisseerd door Georges Lautner
met Jean Lefebvre, Henri Guybet en Julien Guiomar

Een vertegenwoordiger in visconserven wordt naar het eiland Mauritius gezonden om een exclusief contract voor bouillabaisse in blik te sluiten. Samen met een lid van zijn reisgezelschap doet hij een plasje tegen een afgodstotem, waardoor ze een vloek over zich afroepen. Een deskundige in paranormale verschijnselen probeert hen vervolgens van de verontrustende symptomen, die zich bij hen voordoen, af te helpen.

Licht en luchtig met een rits Franse acteurs die in die tijd uit dergelijke komedies niet weg te denken waren.