La Garçonne (1957)

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Jacqueline Audry
met Fernand Gravey, Andrée Debar en Jean Danet

Monique Sorbier houdt er losbandige manieren op na, totdat zij Lucien Vigneret tegenkomt. Na enige tijd samen te hebben doorgebracht, gaan zij echter met ruzie uit elkaar en Monique valt weer terug in haar oude levensstijl. Niet lang daarna probeert zij Lucien terug te krijgen, maar haar ex is jaloers en brutaal geworden. Ze probeert hem tevergeefs duidelijk te maken dat zij ondanks alles altijd van hem gehouden heeft. Georges, een vroegere vriend van haar, die toneelstukken schrijft, troost haar en uiteindelijk vindt ze bij hem de ware liefde.