menu

Bang Bang Wo Ai Shen (2007)

Alternatieve titels: Help Me Eros | 幫幫我,愛神

mijn stem
3,15 (88)
88 stemmen

Taiwan
Drama
103 minuten

geregisseerd door Kang-sheng Lee
met Kang-sheng Lee, Jane Liao en Ivy Yi

Na een economische crisis is Ah Jie alles wat hij bezat kwijtgeraakt op de aandelenbeurs. Hij zit nu alleen nog maar thuis in zijn appartement en rookt de hele dag joints en verzorgt de marihuanaplant die hij stiekem in zijn kledingkast kweekt. In zijn wanhoop belt hij een hulplijn voor suïcidale mensen. Daar wordt hij geholpen door Chyu, op wie hij door haar warme en lieve stem verliefd wordt. Hij blijft haar bellen in de hoop dat ze hem mee uit wil nemen. Ah Jie projecteert ondertussen zijn fantasieën over Chyu op Shin, het meisje dat in een notenkraampje bij hem in de straat werkt. Shin draagt altijd sexy kleren om mannelijke klanten te lokken.

zoeken in:
avatar van starbright boy
3,5
starbright boy (moderator)
De tweede film van Kang-Sheng Lee, protegee en vaste hoofrolspeler van Ming-Liang Tsai. De eerste vond ik prachtig, dus ik ben zeer benieuwd. Draait in competie in Venetië.

avatar van stephan73
3,0
In ieder geval een prachtige poster!


avatar van Chr.s
3,5
Wow, erg mooie trailer en poster.

Erg fijn dat Kang-sheng Lee aan het regisseren blijft.

avatar van kinjutsu
4,0
Wat een chille poster idd, morgen kaarten reserveren voor IFFR

avatar van Lord Flashheart
1,0
Ik mag hopen dat Help me Eros niet zo tergend traag is als veel andere Aziatische films, want ik heb ook kaarten voor besteld voor deze op het IFFR.

avatar van Onderhond
3,0
Trailer ziet er zeker mooi uit.

Ik mag hopen dat Help me Eros niet zo tergend traag is als veel andere Aziatische films

Uit het ruime aanbod Aziatische films weet je toch steeds de meest trage te kiezen. Nota bene een film geproduceerd door Tsai en geregisseerd door z'n trouwe hoofdrolspeler. Je mag zelf een gokje wagen

avatar van Lord Flashheart
1,0
Nou, de titel en de plotomschrijving spreken me wel aan, dus ik heb goede hoop dat deze film me wel zal bevallen.

avatar van danuz
Onderhond schreef:
Trailer ziet er zeker mooi uit.

(quote)

Uit het ruime aanbod Aziatische films weet je toch steeds de meest trage te kiezen. Nota bene een film geproduceerd door Tsai en geregisseerd door z'n trouwe hoofdrolspeler. Je mag zelf een gokje wagen

Wou net zeggen, veel dichter bij de traagste cinema ooit kan je volgens mij niet komen

avatar van belchinees
4,0
Ziet er zeer goed uit. Grote fan van Lee Kang-Sheng. Deze zal me wel bevallen.
Chr.s schreef:
Wow, erg mooie trailer en poster.
Erg fijn dat Kang-sheng Lee aan het regisseren blijft.
Ik heb zijn eerste film niet gezien. Doet hij dat goed als regisseur, en is hij te vergelijken met Tsai?

avatar van Lord Flashheart
1,0
belchinees schreef:
(...) en is hij te vergelijken met Tsai?

Vast niet, want anders zou ik er nooit naartoe gaan!

avatar van starbright boy
3,5
starbright boy (moderator)
Lord Flashheart schreef:
(quote)

Vast niet, want anders zou ik er nooit naartoe gaan!


Kang Sheng Lee's eerste film was zeker zo traag als een Tsai-film. Ik verwacht niet dat deze veel meer tempo zal hebben.

avatar van Mochizuki Rokuro
3,0
Tsai = Lee = Tsai = etc.

Dus ik zou Lord Flashheart bij voorbaat kunnen aanraden in de buurt van de uitgang te gaan zitten. Hoewel er veel te genieten zal zijn, zal er niet veel gecommuniceerd worden via het gesproken woord. De eerste film van Lee had in een mooie vertelling de leegte van "het ontbreken van een generatie" (=The Missing") als thema.

avatar van Chr.s
3,5
Vast niet, want anders zou ik er nooit naartoe gaan!


Dus...

Mijn commentaar bij Kang-Sheng Lee's eerste film was dat hij teveel de stijl van zijn "mentor" kopieerde. Afgaande op de trailer denk ik dat hij zeker in het zelfde straatje blijft, maar wel met een eigen draai.

avatar van starbright boy
3,5
starbright boy (moderator)
Een lichte tegenvaller, maar mijn verwachtingen waren ook best hooggespannen, als Tsai-fan en liefhebber van Kang-Sheng Lee's eerste film Bu Jian.

Deze film is gestileerder dan de eerste, maar beduidend minder aangrijpend. Mikt veel meer op wrange humor, maar heeft heeft minder ziel, al zit dat ook wel enigszins in het verhaal opgesloten. Toch viel er genoeg te beleven. Deze film staat overigens nauwelijks losser van Tsai dan de vorige. Lee blijft een beetje Tsai's schaduw. Tsai was executive producer en art-director van deze film en had dus een duidelijke vinger in de pap.

Het decor van het Betelnut-stalletje is haast onbetaalbaar en zal me het meest bijblijven van deze film. Volgens Tsai en Lee die beiden aanwezig waren is het een veel voorkomend verschijnsel in Taiwan. De Betelnut is een soort opwekkend nootje dat vooral als snack langs drukkere wegen wordt verkocht aan automobilisten die nog een eind moeten rijden. Er is nogal veel concurrentie tussen die stalletjes en dat heeft tot gevolg dat steeds schaarser geklede dames de nootjes staan te verkopen in schreeuwerige kitschstalletjes met enorm veel neonlampen en geen trapje om op straathoogte te komen, maar een paal om naar beneden te glijden. Zien is geloven.

In vooral de vroege Tsai-films en ook in Bu Jian zijn het eerder overgevoelige mensen die niet met de wereld om kunnen gaan. De hoofdfiguur in deze film is niet erg meelijopwekkend. het is eerder een zielloos figuur met vrij platte verlangens. Hij probeert niet zo goed en zo kwaad zijn beetje geluk te vergaren, maar is eigenlijk al veel verder heen.

Best genoten, maar veel minder dan Bu Jian en minder dan de minste Tsai.

3.5*, maar een vrij krappe.

avatar van Lord Flashheart
1,0
Alvorens ik me naar deze film begaf, eerst geluncht in Tai-Wu, met de heren Tsai en Lee en nog een aantal andere 'belangrijke' mensen uit de filmwereld. Peter Duncan van Unfinished Sky was er ook weer; kortom het was een beregezellige 'oude jongens krentenbrood'-achtige sfeer.

Nadat we een beetje gelevelled waren verplaatste het hele circus zich naar allerlei filmzalen en kwam ik hier bij 'Help me Eros' terecht. Uiteraard hadden we vrijkaartjes, anders was ik nooit naar zo'n film gegaan. Daarom kan ik over de film vrij kort zijn: het gedeelte dat ik niet lag te slapen vond ik weinig aan. Het is dan ook totaal niet mijn type film, maar dat wist ik van te voren.

De liefhebbers van het genre moeten de uitgebreide recensie van Starbright Boy, die ik overigens niet heb gezien, maar lezen. Ik houd het op 2** (1* voor de lunch en 1* voor de film).

avatar van belchinees
4,0
Lord Flashheart schreef:
Ik houd het op 2** (1* voor de lunch en 1* voor de film).

Het is hier de bedoeling dat je een score geeft op de film, niet op de hele avond.
Ik geef een film ook niet minder punten omdat ik ervoor heb liggen vrijen met Paris Hilton.

avatar van Lord Flashheart
1,0
Niet zo moeilijk doen, ouwe Belchinees. Dankzij die stevige lunch kreeg ik tijdens de film een lunchdip. Het is wel degelijk evident om dat te melden, omdat het een grote invloed had op mijn filmbeleving. En ik had ook nog niet gemeld dat ik na afloop van de film ben blijven zitten bij de Q&A.

avatar van belchinees
4,0
Hier klopt iets niet...
Blijven zitten bij de Q&A? Je sliep nog?
Of was er toch nog interesse?
Lord Flashheart heeft nog steeds interesse na het zien van een saaie Aziatische film Haha ik geloof er niets van

avatar van Lord Flashheart
1,0
Integendeel; ik was klaarwakker. Ik wilde wel weglopen, maar dat was niet netjes tegenover de delegatie waarmee ik was gekomen. Ook niet aardig tegenover Tsai en Lee. Uit beleefdheid moest ik dus blijven zitten.

avatar van Knisper
3,5
starbright boy schreef:
Het decor van het Betelnut-stalletje is haast onbetaalbaar en zal me het meest bijblijven van deze film. Volgens Tsai en Lee die beiden aanwezig waren is het een veel voorkomend verschijnsel in Taiwan. De Betelnut is een soort opwekkend nootje dat vooral als snack langs drukkere wegen wordt verkocht aan automobilisten die nog een eind moeten rijden. Er is nogal veel concurrentie tussen die stalletjes en dat heeft tot gevolg dat steeds schaarser geklede dames de nootjes staan te verkopen in schreeuwerige kitschstalletjes met enorm veel neonlampen en geen trapje om op straathoogte te komen, maar een paal om naar beneden te glijden. Zien is geloven.
Inderdaad een interessante setting. Lee vertelde dit verhaal ook na de tweede screening, wat het nog wat extra interessanter maakt.

Verder een goede film. Ik heb van Tsai alleen nog maar 'The Wayward Cloud' gezien, maar ik vermoed dat de film niet zo veel van zijn oeuvre afwijkt. Lee en Tsai vormen met een hoop andere medewerkers al sinds 1992 een team. Tsai is ook de producent van de film en zijn productiecredit komt na afloop van de film nog voor de regisseurcredit van Lee; oftewel het is een vrij collectief werk.

De film weet constant een aardig niveau vast te houden. Een mooi verhaal over sex, drugs en een man die in de put zit. Er zitten inderdaad een paar wrange scene in (vooral de scene waar de man de nooduitgang uitloopt, als hij zijn helpline-medewerkster heeft gezien) Visueel ook prima in orde en al met al dus een hele fijne film, goed voor een dikke 3,5*, voor meer voelde ik net te weinig emotionele binding.

avatar van Mochizuki Rokuro
3,0
Een beetje de continuing story of Tsai en Lee. Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat je betoverd raakt door de manier van filmen en de schijnbaar doelloze verhalen in Taipei (als je nog niet zo bekend bent met hun werk). Aan de andere kant worden het eindeloze herhalingsoefeningen van Tsai en Lee (als je sinds 1992 al meeloopt).

Hoewel deze duidelijk van een andere maker is dan Tsai, veel minder gevoel voor timing, compostie en met name compassie (het was te vaak het bedenkelijke niveau van 'lachen om dikke mensen', al was er ook een onbetaalbare grap met eenflitspaal. Toch leek de film het meer op Tsai's The Wayward Cloud (en niet op Lee's eigen The Missing). Dat zal door de buitengewoon oninterssante seks gekomen zijn.De hele film komt over als Lee's wiet-voortgedreven autobiografische herinnering. Het was mij te narcistisch en te weinig zeggend.

't is dat ik de heren hoog heb zitten, maar 't is een glijdende schaal... al jaren wat mij betreft.

O ja, het slotbeeld is dan wel weer prachtig... Kijk: Zo moet het!

avatar van Onderhond
3,0
Ben toch erg benieuwd geworden. Waar voor sommigen de schaal naar beneden glijdt, glijdt ze voor anderen volop naar boven!

Nu maar hopen dat de film op één of andere manier het Westen kan bereiken

avatar van Lord Flashheart
1,0
Onderhond schreef:
Nu maar hopen dat de film op één of andere manier het Westen kan bereiken

Ik heb hier een magazijn vol liggen met DVD's.

avatar van Onderhond
3,0
Stuur er maar één op dan

avatar van Lord Flashheart
1,0
Zolang je nog geen filmproducer/distributor bent, moet je nog even wachten Onderhond.

avatar van Hando
4,5
Onderhond schreef:
Ben toch erg benieuwd geworden. Waar voor sommigen de schaal naar beneden glijdt, glijdt ze voor anderen volop naar boven!

Nu maar hopen dat de film op één of andere manier het Westen kan bereiken


Ze zeiden dat de film al is verkocht aan Nederland, dus dat zit wel goed neem ik aan.

avatar van BlueJudaskiss
1,0
Een van de wenige Q & A's die ik botweg overgeslagen heb omdat ik de film dermate onsympathiek vond dat het me geen moer kon interesseren wat die zakjapanner allemaal te vertellen had. Overbodig veel dierenleed weer, schitterende opnames en camerastandpunten, maar zeer langdradig en een dom hoofdpersonage. Kort door de bocht, iemand? 1,0*

avatar van Onderhond
3,0
Tja, het zijn natuurlijk geen Japanners ...

avatar van belchinees
4,0
BlueJudaskiss schreef:
...wat die zakjapanner allemaal te vertellen had.

Ik zou graag hebben dat je dat terugneemt.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:41 uur

geplaatst: vandaag om 15:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.