Elle Cause Plus, Elle Flingue (1972)

Alternatieve titels: Rosamunda Non Parla... Spara | She No Longer Talks She Shoots

Italië / Frankrijk

geregisseerd door Michel Audiard
met Annie Girardot, Bernard Blier en Maurice Biraud

Rosemonde is de leidster van een misdaadsyndicaat dat van de stoffelijke overschotten van slachtoffers religieuze relikwieën maakt. Op de suggestie van een kardinaal wil ze met een Christus figuur op de markt komen. Een Amerikaanse beatnik voldoet qua uiterlijk aan de gestelde eisen.

Flauwe komedie. Wansmakelijke humor, als dit al humor is, want eigenlijk grappig is het nooit.
Naast Annie Girardot, een ganse rits Franse acteurs heel dikwijls in dergelijke komedies in een bijrol. Elk voert er zijn nummertje op maar deze keer is het weinig geslaagd. Ik citeer : Bernard Blier, Jean Carmet, Darry Cowl (van tijd onuitstaanbaar), de onlangs overleden Michel Galabru...