Saving Sarah Cain (2007)

Drama / Familie

geregisseerd door Michael Landon Jr.
met Lisa Pepper, Abigail Mason en Elliott Gould

Sarah Cain, een eigengereide journaliste uit de grote stad, gaat naar Pennsylvania om de begrafenis van haar zusje bij te wonen. Haar zus woonde bij de Amish en laat 5 kinderen na. Wanneer Sarah te horen krijgt dat zij de wettelijke voogdes van haar neefjes en nichtjes is, staat zij voor een moeilijke keuze. Zij besluit hen mee te nemen naar Portland, maar al snel wordt duidelijk dat die oplossing niet de beste was.

avatar van henkula
Niet onaardig, aan het eind te melodramatisch naar mijn idee, het lijkt me alleen sterk dat die kinderen zo weinig van de 'buitenwereld' weten als hier wordt voorgesteld.

henkula schreef:

Dat mag je niet onderschatten hoor. De leden van ' the Old Order Amish' geven hun kinderen geen onderwijs in Aardrijkskunde en Geschiedenis enz. Ze gebruiken ook geen elektriciteit, lezen geen kranten en hebben geen tv of internet. Ik geef toe dat het misschien een beetje overdreven is, maar vaak hebben die kinderen geen totaalbeeld van de wereld buiten de Amishgemeenschap.

avatar van Carl
heel matige film. Het verhaal ken weinig vaart, weinig spanning en al helemaal geen diepgang.
Bovendien hou ik niet van die saaie sentimentele vioolmuziek op momenten waar het juist wat luchtiger zou kunnen. Mooie plaatjes, dat wel.

avatar van Decec
Een goede dramafilm...
Mooi ontroerend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Elliott Gould ...
Prachtig HD kwaliteit...
Perfect achtergrond geluid/muziek (Dolby Digital)...

avatar van DiDiejj
Goede film voor de dinsdagavond.
Ik kon echt gevoel in de film stoppen.
Zat drama, gevoel in. Onbegrijpelijk dat sommige mensen nog zo leefden.
Maar dat maakt de film juist mooi.
Je moet hier denk ik. Wel van houden maar van mij krijgt de film
3,5 ster. Voor een film wat qua onderwerp niet vaak voorkomt.

Ik heb helaas deze film niet helemaal gezien!
Maar ik heb gezien vanaf het moment dat de kids bij Sarah woont
En het heeft me echt geraakt, ontroerende film!!
met goed acteerwerk van Sarah en de kids, vooral de oudste!
Boeiend interessante film,, vooral als je er nog niet zoveel van afweet

****sterren

avatar van Fran
Op zich is dit niet een heel slechte film maar het blijft me allemaal te oppervlakkig. Er wordt redelijk wat aandacht besteed aan de band tussen de twee zussen voordat de ene overlijdt en het verraad van de tante als blijkt dat ze zonder toestemming van de kinderen een blog over hen bijhield maar ik was eigenlijk meer geintereseerd in hoe de kinderen zich zouden weten te redden in de gewone buitenwereld. Helaas blijft het bij een worstelwedstrijd en een keertje omkleden. Hier had ik eigenlijk wel wat meer van willen zien.

Als blijkt dat de kinderen zich toch niet kunnen aarden in de gewone wereld na het weglopen van één van de broertjes gaan ze weer terug naar de Amish gemeenschap. Maar ook daarvan krijgen we haast niets te zien. Jammer want dat ik denk dat dat aspect van het verhaal deze film veel interessanter zou maken.