Vivre pour Vivre (1967)

Alternatieve titels: Live for Life | Vivere per Vivere

Italië / Frankrijk

geregisseerd door Claude Lelouch
met Yves Montand, Candice Bergen en Annie Girardot

De tv-reporter Robert Colomb verwaarloost door zijn werk de relatie met zijn vrouw. Naast zijn werk heeft hij diverse affaires lopen, waar zijn vrouw van af weet. Een affaire met de Amerikaanse Candice lijkt wel ernstig te worden. Wanneer hij naar Vietnam wordt gestuurd maakt hij een eind aan zijn affaire, maar bij zijn terugkomst verlangt hij nog steeds naar Candice die ondertussen wel een nieuw leven is begonnen.

Misschien verlangt hij wel naar Candice, maar zoekt zijn vrouw Catherine op, die een nieuw leven is begonnen...