Dr. Plonk (2007)

Australië
Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Rolf de Heer
met Nigel Lunghi, Paul Blackwell en Magda Szubanski

Het is 1907 en Dr. Plonk, vermaard wetenschapper en uitvinder, calculeert dat de wereld over precies 101 jaar zal vergaan, tenzij er onmiddellijk actie zal worden ondernomen. Zoals met vele visionairs voor hem wordt Plonk belachelijk gemaakt, van journalisten tot politici tot zijn eigen assistent Paulus. Plonk laat zich echter niet zomaar opzij zetten en ontwikkelt een tijdmachine om de toekomst in te reizen en het benodigde bewijs te halen. In 2007 wordt Plonk echter ook al niet begrepen en hij krijgt het al snel aan de stok met de autoriteiten.

Het lijkt me dat met Dr. Plonk een soort ode wordt gebracht aan de silent era films. Natuurlijk zijn er al wel meer van dergelijke projecten geweest, maar Dr. Plonk lijkt me gewoon erg leuk. Van mij mag ie heel snel op DVD uitkomen, ik ben benieuwd.

avatar van Biosguru
20 minuten aan ideetje's opgerekt tot anderhalf uur, saai.