• 8.295.459 stemmen

Geregisseerd door: Hector Babenco

Met onder meer: Gael García Bernal en Analía Couceyro

Oorspronkelijke taal: Spaans

Plot El Pasado

Het leven van Rímini zal nooit meer zijn zoals het geweest was. Hij beëindigt zijn 12-jaar lange huwelijk en besluit er niet te lang bij stil te blijven staan, maar meteen verder te gaan met zijn leven. Een aantal betekenisloze relaties verder ontdekt hij dat hij zijn ex niet zomaar uit zijn gedachten kan verbannen. Er volgen een rechtszaak over hun kind, een diep zwart gat in zijn werk als vertaler en een bezoekje aan de gevangenis, voordat hij opnieuw liefde zal kunnen vinden.

gauke

Trage vertelling over hoe je door moet gaan met je leven, nadat een relatie op de klippen is gelopen, met de ingrediënten liefde, emotie en waanzin. De regisseur maakt daarin een duidelijk verschil tussen de gevoelens en gevolgen van en voor mannen en vrouwen. Dat een persoon bij herhaling zoveel dezelfde fouten kan maken vind ik wat ongeloofwaardig (maar dat ligt waarschijnlijk aan mij). De cast doet uitstekend werk, zelfs Gael García Bernal, van wiens acteren ik meestal niet zo'n liefhebber ben.

avatar van ghostman

ghostman

trailer

Waarom heeft bijna niemand van deze film gehoord ? Hector Babenco heeft toch een paar zeer bekende films gemaakt ...