Examined Life (2008)

Canada
Documentaire

geregisseerd door Astra Taylor
met K. Anthony Appiah, Judith Butler en Michael Hardt

Examined Life is een zoektocht binnen de hedendaagse filosofie. Filosofen praten over hun werk en hoe het staat tegenover het hedendaagse bestaan. Onder hen zijn: Cornel West, Avital Ronell, Peter Singer, Kwame Anthony Appiah, Martha Nussbaum, Michael Hardt, Slavoj Žižek, Judith Butler en Sunaura Taylor. Iedereen krijgt maar tien minuten om de kijker te overtuigen.

avatar van BlueJudaskiss
Ergens te zien?

avatar van HenkMul
Vanaf vandaag in Smart Project Space in Amsterdam. Ik ben wel benieuwd naar al die doldwaze bespiegelingen van freaky filosofen. Wel heb ik altijd wat vrees voor de smerige hyperactiviteit van Slavoj 'SOS' Zizek.

avatar van danuz
Examined Life is een memorabele collectie aan walking heads. Hapklare theorieën of voordrachten worden afgewisseld met hersenspinsels en telkens weer het terloops filmen van de omgeving, heerlijk.

avatar van Tendans
Donderdag 15 en vrijdag 16 maart te zien in Filmhuis Cavia, Amsterdam.