• 8.232.602 stemmen

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Astra Taylor

Met onder meer: K. Anthony Appiah, Judith Butler, Michael Hardt

Over Examined Life

Examined Life is een zoektocht binnen de hedendaagse filosofie. Filosofen praten over hun werk en hoe het staat tegenover het hedendaagse bestaan. Onder hen zijn: Cornel West, Avital Ronell, Peter Singer, Kwame Anthony Appiah, Martha Nussbaum, Michael Hardt, Slavoj Žižek, Judith Butler en Sunaura Taylor. Iedereen krijgt maar tien minuten om de kijker te overtuigen.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Ergens te zien?

avatar van HenkMul

HenkMul

Vanaf vandaag in Smart Project Space in Amsterdam. Ik ben wel benieuwd naar al die doldwaze bespiegelingen van freaky filosofen. Wel heb ik altijd wat vrees voor de smerige hyperactiviteit van Slavoj 'SOS' Zizek.

avatar van danuz

danuz

Examined Life is een memorabele collectie aan walking heads. Hapklare theorieën of voordrachten worden afgewisseld met hersenspinsels en telkens weer het terloops filmen van de omgeving, heerlijk.

avatar van Tendans

Tendans

Donderdag 15 en vrijdag 16 maart te zien in Filmhuis Cavia, Amsterdam.