Duo Biao (2008)

Hongkong
Actie

geregisseerd door Siu Ming Tsui
met Dicky Cheung, Miu Tse en Priscilla Wong

Fung en Shue Po hebben één droom, mee doen met de martial arts show tijdens de Olympische Spelen in Berlijn. De overheid zorgt voor de helft van het geld en de rest moeten ze zelf regelen. Een rivaliserende martial-arts school wil zijn studenten ook sturen en in een match moet Fung tegen Shue Po uitkomen. Daarnaast ontdekt Ngan Ling, de liefde van Fung, dat ze lichamelijke problemen heeft waardoor het dodelijk kan zijn mee te doen aan de Olympische Spelen.

zoveel ophef gehoord over deze film en heb hem bekeken
maar zulke shit heb ik allang niet meer gezien
jammer dat ik niet minder kan geven als een 0.5

nationalistische chinese film die meer als propaganda is bedoeld voor China zelf. Irritant hoe vaak er niet tot eenheid wordt opgeroepen. Om het vechten voor de nationale zaak etc. etc.
De martial arts blijven maar beperkt tot ongeveer 3 kwartier en is dan niet onaardig.
Het sentimentele einde met in de aftiteling nog eens de stevige nadruk op de prestatie van China tijdens de Olympische spelen 2008 laat m.i. nog eens versterkt de overheidsinvloed zien. Als je daar niet van houdt, niet gaan kijken dus.

avatar van Villevalo23
Dit is pure propaganda inderdaad.

Hele slechte film waar het verhaal helemaal nergens op slaat. Ik heb er eigenlijk niet zoveel over te zeggen behalve dan dat het een afschuwelijke kijkervaring was.