• 10.538 nieuwsartikelen
  • 8.963.985 stemmen

Retour en Normandie (2007)

Documentaire | 113 minuten

Genre: Documentaire

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Nicolas Philibert

Met onder meer: Claude Hébert, Nicole Picard en Anne Borel

IMDb beoordeling: 6,4 (156)

Gesproken taal: Frans

Plot Retour en Normandie

Aan de basis van deze film ligt eigenlijk een andere film, die van regisseur René Allio, opgenomen in Normandië in 1975. De film, "Moi, Pierre Rivière, ayant égorgé ma mère, ma soeur et mon frère..."(Ik, Pierre Rivière, heb mijn moeder, mijn zus en mijn broer...de keel overgesneden). Nicolas Philibert was 24 jaar toen René Allio hem vroeg als zijn assistent op de set. De opnames gingen door op slechts enkele kilometers van de plaats waar 140 jaar geleden de driedubbele moord plaats vond. De film zou iets heel speciaals worden. De rollen werden vertolkt door de boeren uit de streek. Anno 2007 gaat Philibert terug naar Normandië om deze "acteurs" van dertig jaar geleden te ontmoeten.

logo tmdbimage