Les Loups entre Eux (1985)

Alternatieve titel: Among Wolves

Frankrijk
Actie / Drama

geregisseerd door José Giovanni
met Claude Brasseur, Jean-Hugues Anglade en Robert Arden

Op een ochtend, langs een Italiaanse weg, wordt de generaal Lee W. Simon, houder van de geheimen van de defensie van O.T.A.N., door terroristen meegenomen. Het snedige antwoord is direct. Een zekere Straub, "de woordvoerder" van de westerse diensten ziet hierin het werk van Italiaans-Duitse extremisten, die een land in de Middellandse Zee willen hebben. De generaal moet ten allen prijze bevrijd worden, maar het is vooral de taak dat hij niets zegt tegen de kidnappers. Voor Straub was er slechts één man bekwaam om in deze missie te slagen, maar hij is gestorven in Libanon. Uiteindelijk geeft hij de quasi onmogelijke opdracht aan een aantal andere soldaten.