• 8.252.047 stemmen

Alternatieve titel: Robinson's Garden

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Masashi Yamamoto

Met onder meer: Kou Machida

IMDb beoordeling: 7,3 (76)

Oorspronkelijke taal: Japans

Plot Robinson no Niwa

Kumi ontdekt een mysterieuze ruïne aan de rand van een stad. Overwoekerd, weet de spookachtige atmosfeer van de "tuin" haar naar binnen te halen. De "tuin" weet haar te overweldigen door zijn schoonheid, kleur en fantasie. Net als Robinson Crusoe op zijn eiland, is Kumi verloren en geïsoleerd in Robinson's tuin.

imageimageimage

avatar van stephan73

stephan73

Met camerawerk van Tom DiCillo!!

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Na het zien van Yami no Carnival ook deze Yamamoto maar gekocht. Nu wel hoger gespannen verwachtingen natuurlijk. Klinkt weer bizar, hoop op een fraaie uitwerking.

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Waar de eerste film van Yamamoto die ik zag (Yami no Carnival) uitblonk in een constante energie van tegendraadsheid en verrassingen was deze tweede een teleurstelling.

Heel af en toe veerde ik op omdat er weer iets van die glans terugkwam. Zwerftochten door maagdelijke ochtenden in Tokyo, verrassende inkijkjes in de levens van bijfiguren en aanstekelijke improvisaties. Maar veel te vaak strandde alles in nietzeggendheid en gezochte anarchie en weinig vindingrijke ontmoetingen.

Toch wel enigzins vergelijkbaar met de films van Herzog, zoals Auch Zwerge Haben Klein Angefangen die ik onlangs zag. Die schreeuwerige doelloosheid en dat ijverige rondlummelen.