Joshua (1976)

Western

geregisseerd door Larry G. Spangler
met Fred Williamson, Cal Bartlett en Brenda Venus

Een zwarte soldaat keert terug uit de burgeroorlog en komt te weten dat zijn moeder door een bende blanken werd vermoord. Hij is vastbesloten om de moordenaars te vinden en hen één voor één te vermoorden.

avatar van Brix
Uitstekende filmlocaties, prima kostumering, een hoofdrolspeler die niet onderdoet voor Clint Eastwood tijdens diens spaghettiwestern periode, twee goed uitziende actrices(w.o. sex symbool Brenda Venus) goed gekozen bekende bijrol "koppen", en een lekker wraakverhaal.

Kortom: bijna alle ingrediënten die er voor een western nodig zijn.
Helaas...verknoeid door een totaal talentloze onbenul van een regisseur, en een cameraploeg die de scherpte instellingen af en toe niet eens meester lijken te zijn.

Doodzonde, want met wat meer inspanning, had dit een prima western kunnen zijn.

Zeer waarschijnlijk heeft Tarantino deze film wel als een van de inspiratiebronnen voor Django Unchained gezien.