Guadalupe (2006)

Spanje / Mexico
Drama / Fantasy

geregisseerd door Santiago Parra
met Ivana Miño, Gemma Guilemany en Pedro Armendáriz Jr.

Een paar wetenschappers worden geschokt in hun geloof tijdens het bestuderen van een heilige relikwie. Jose Maria en zijn zuster Mercedes zijn archeologen die de opdracht krijgen om een grondig onderzoek in te stellen naar de legende van de Dame van Guadalupe. Juan Diego, een gewone man die dichtbij de heuvel van Tepeyac leefde, zag in december van het jaar 1531 een verschijning van de Heilige Maagd Maria, die hem aanspoorde om een kerk op die plaats te bouwen. De bisschop was nogal sceptisch over zijn verhaal en eiste en bewijs. Maria verscheen opnieuw voor Juan en spoorde hem aan om een boeket winterrozen te verzamelen en aan de bisschop te geven. Wanneer deze laatste het geschenk ontving, vielen de bloemblaadjes op zijn schort en namen ze de vorm aan van een iconisch portret van de Heilige Maagd. Jose en Mercedes zijn enthousiast om te bepalen hoeveel van dit verhaal werkelijkheid is en wat er fictie was. Maar wanneer ze dieper graven in het mysterie komen ze dingen te weten die ze absoluut niet verwacht hadden.