La Reina del Tabarín (1960)

Alternatieve titels: Queen of the Tabarin Club | Mariquita, de Schone van Tabarin | La Belle du Tabarin

1 stem

Spanje / Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Jesús Franco
met Mikaela, Yves Massard en Dora Doll

1892, Spanje. Een mooie zigeunerin, die zichzelf Lolita noemt, zingt op een feest maar het wordt een flop. Nadien ontmoet ze er ook de rijke Fernando, die zich voor kelner laat doorgaan en met haar wil flirten. Ze worden beiden verliefd, maar nadat Lolita ontdekt dat Fernando verloofd is, is ze diep ontgoocheld en verhuist ze naar Parijs. Daar maakt ze een glansrijk debuut in de nachtclub Tabarin. Wanneer Fernando leest in een krant over haar groot succes zoekt hij haar opnieuw op.

avatar van Mac Hammer Fan
Met een korte rol van Solidad Miranda, een actrice die we tien jaar later nog in andere films van Jesus Franco zouden aantreffen en die op jonge leeftijd om het leven kwam.
De versie uitgebracht in Frankrijk werd ingekort tot 85 minuten, omdat de distribiteurs de prent wat te lang(dradig) vonden.
Samen met "Vampiresas 30" één van de musicals die de kineast maakte alvorens zich in het horror-genre (en later de goedkope exploitation) te verdiepen.