• 10.538 nieuwsartikelen
  • 8.963.988 stemmen

Where the Boys Are '84 (1984)

Komedie | 94 minuten

Genre: Komedie

Alternatieve titel: Where the Boys Are

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Hy Averback

Met onder meer: Lisa Hartman, Lorna Luft en Wendy Schaal

Gesproken taal: Engels

Plot Where the Boys Are '84

"When girls want a vacation filled with fun, sand, and romance, they go to Fort Lauderdale..."

Vier studentes, de maagdelijke Jennie, de extroverte Carole, de verwende Sandra en de wilde Laurie, reizen af naar Fort Lauderdale om daar Spring Break te vieren. Eenmaal daar krijgen de meiden te maken met verschillende problemen; Jennie wordt achterna gezeten door muzikant Scott, Carole wil even niet denken aan haar jaloerse vriend Chip, Sandra raakt verwikkeld in een romance met politieagent Ernie en Laurie is gewoon op zoek naar willekeurige mannen.

logo tmdbimage

avatar van Dk2008

Dk2008

Een eigentijds remake van de Connie Francis-film ook met andere muziek. Een 80's tienerfilm, zoals er in die tijd vele zijn gemaakt. De taboes uit de jaren '50 zijn er nu uit maar laat komedie er maar weer af.

3.0 / 2.0

avatar van Darbie

Darbie

Kitsch is altijd tijdloos.

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Dertigers die tieners moeten voorstellen....niet al te geloofwaardig, maar het is niet de enigste film dat dit "probleem" heeft.

De film zelf stelt ook al niet teveel voor, dus waarom ik deze volledig heb uitgezien is me een raadsel

avatar van Bobbejaantje

Bobbejaantje

Girl meets boy want de verhaallijn vertrekt toch vanuit het standpunt van 4 meiden die een strandvakantie boeken. Veel meer plot is er niet en dat is ook niet de bedoeling in dit soort films die inzoomen op de genoegens van zon, zee en sex. Toch een beetje jammer dat de humor niet echt aanwezig is in een film die doorgaat voor een komedie. Het is eerder grappig omwille van bepaalde situaties (typisch geblondeerde grieten e.d.) maar zonder dat het daarom intentioneel is. Een pluspunt is zeker de sterke soundtrack met enkele podiumacts van rockabilly band The Rockats als blikvanger. De eighties vibe is ook altijd een bonus in dergelijke films. De pluspunten overwegen dus ik heb me er nog wel mee vermaakt. Leuk weetje dat Lorna Luft dochter van Judy Garland en halfzus van Liza Minnelli is.

Nadien kwam ik nog te weten dat het gaat om de remake van Where the Boys Are (1960) . Heb ik intussen ook bekeken en die is wel beter.