I Am Trying to Break Your Heart (2002)

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Sam Jones
met Jeff Tweedy, John Stirratt en Leroy Bach

Documentaire over de moeizame totstandkoming van het album "Yankee Hotel Foxtrot" (2001) van de Amerikaanse band Wilco. Er vond een wijziging plaats in de bezetting van de band met het vertrek van gitarist/toetsenist Jay Bennett. Daarnaast waren er ook zakelijke problemen. Wilco's toenmalige platenlabel Reprise Records was niet tevreden over het album dat de band bij hen had ingeleverd. Nadat de band weigerde terug te keren naar de studio ontstond er een onwerkbare situatie. Dit leidde er uiteindelijk toe dat het contract tussen Wilco en Reprise werd ontbonden en dat de groep met de mastertapes van Yankee Hotel Foxtrot op zoek mocht gaan naar een nieuw platenlabel. Dit werd uiteindelijk Nonesuch Records.